ZpětSrpen u Mercedes: reset po přestávce, nový mladý tým
Reakce na závodní pauzu a nové vedení
Po letní pauze tým přistoupil k výraznému resetu – vzdal se nového zavěšení zadních kol, které se ukázalo být kontraproduktivní, a vrátil se k osvědčenému nastavení. To vedlo ke zlepšené ovladatelnosti vozu a zvýšení jistoty jezdce na trati. George Russell i nováček Kimi Antonelli začínají druhou polovinu sezóny s jasnou vizí stability vozu i týmu. Mercedes si klade za cíl udržet krok s Red Bullem a McLarenem v boji o nejlepší pozice na startovním poli.
George Russell jako lídr týmu
Russell potvrdil, že jeho dlouhodobý zájem je “vyhrávat s Mercedesem”, ačkoliv prodloužení smlouvy odložil na pozdější dobu, aby tým měl dost času zlepšit auto. Mladý Ital Kimi Antonelli přináší čerstvou krev a vysoký potenciál — tým se spíše než na minulost soustředí na budoucnost. Toto generační posouvání má ukázat, že Mercedes staví na stabilních základech a riskuje inovace s jasnou vizí.
Udržení konkurenceschopného vozu
Monopost W16 E Performance se i nadále jeví jako spolehlivá základna: i přes experimenty s novým zavěšením dokáže reagovat na změny v řízení a aerodynamice. Odklon od nevydařené inovace pomohl vozu stát se předvídatelnějším a stabilnějším, což potvrdili i inženýři na závodě v Maďarsku. Mercedes nyní cílí na konzistenci v kvalifikacích a závodech spíše než na extrémní výkony na hraně.
Výhled do druhé poloviny sezóny
Tým vstupuje do druhé části sezóny s nově nastaveným vozem, mládím a stabilním leadershipem. Pokud dokáže udržet rytmus bez velkých technických experimentů, má reálnou šanci v boji o druhé místo v Poháru konstruktérů a o stálou přítomnost ve frontě na pódiových umístění. Srpen se ukázal jako klíčový měsíc resetu, připravený týmově i technicky na další bitvy.