ZpětNejdůležitější zprávy o Toyota Gazoo Racing v únoru 2025
Toyota Gazoo Racing (TGR) vstoupila do února 2025 s intenzivními přípravami na zahájení sezóny FIA World Endurance Championship (WEC), když 20. února oznámila zahájení své kampaně na Qatar 1812km, první závod sezóny 2025, který se konal 28. února. Tým představil dva GR010 HYBRID vozy, které budou řízeny jezci, jako jsou Nyck de Vries a Kamui Kobayashi, s cílem pokračovat v misi „vytváření stále lepších automobilů z motorsportu“ a přinášet radost fanouškům po celém světě. Závod v Kataru začal 26. února dvěma 90minutovými tréninkovými jízdami, včetně jedné po setmění, a kvalifikací 27. února, zatímco závod trval 10 hodin a skončil 28. února, kde #8 GR010 HYBRID skončil na 5. místě a #7 na 6. místě v Hypercar třídě.
Nejdůležitější výsledky a forma týmu
Během Prologue testů na Lusail International Circuit 22. února TGR dokončilo intenzivní a efektivní dvoudenní testování, během kterého se zaměřilo na zlepšení výkonu a konzistence svých dvou GR010 HYBRID vozů pomocí přístupu zaměřeného na jezdce pro nastavení a strategické úpravy. V prvním dni testů #8 vůz obsadil 10. místo s časem +1.641 vteřin za lídrem a #7 vůz 15. místo s časem +1.991 vteřin, zatímco druhý den #7 vůz skončil 8. s časem +1.132 vteřin a #8 11. s časem +1.722 vteřin. Tým zaznamenal stabilní výkony, ale zůstal za předními týmy, jako jsou Cadillac a Ferrari, což fanoušky motivuje k očekávání dalších vylepšení během sezóny.
Přestupy, zranění a spekulace
Toyota Gazoo Racing udržela stálou posádku jezdců pro sezónu 2025, včetně Nycka de Vriese, Kamui Kobayashio a Sébastiena Buemiho, bez výrazných přestupů, ale zprávy na X naznačují, že tým může zvažovat posílení technického týmu pro budoucí sezóny, zejména s ohledem na nové regulace pro rok 2026. Žádné zranění nebylo hlášeno, ale fanoušci jsou znepokojeni potenciálními technickými problémy s GR010 HYBRID, o kterých se spekuluje na základě posts on X, což vede k debatám o spolehlivosti vozů. Spekulace o možném partnerství s Haas F1 Team v budoucnosti také rostou, což by mohlo posílit přítomnost Toyota Gazoo Racing ve Formuli 1, i když zatím zůstává nejasné.
Reakce fanoušků a očekávání
Fanoušci jsou nadšení z výsledků v Kataru a potenciálu GR010 HYBRID, ale frustrovaní z nižších pozic během testů a z možných technických problémů, což vedlo k diskusím na X o budoucnosti týmu. Posts on X ukazují smíšené reakce – někteří chválí TGR za konzistentnost a odvahu s hybridními technologiemi, zatímco jiní kritizují pomalý pokrok oproti konkurentům, jako jsou Porsche a Ferrari. Supporters věří, že Toyota Gazoo Racing může v březnu zlepšit pozici, pokud tým odstraní technické nedostatky a zoptimalizuje strategii.
Co čeká Toyota Gazoo Racing v březnu
V březnu čeká Toyota Gazoo Racing pokračování sezóny WEC na 1000 Miles of Sebring 14.–15. března v USA, kde fanoušci očekávají lepší výsledky po testech v Kataru a zlepšení GR010 HYBRID. Tým se zaměří na optimalizaci výkonu a spolehlivosti vozů po úvodním závodě, zatímco spekulace o technických inovacích a možném vstupu do Formule 1 nadále rozpalují zájem. Příznivci doufají, že Toyota Gazoo Racing obnoví svou dominanci z předchozích let a získá titul v Hypercar třídě, pokud tým splní své sliby o technických vylepšeních.