Dani Pedrosa
Pokud jde o závodění, vítězily v popularitě nad závody Formule 1 ve Španělsku vždy spíše motocykly. A z této země vzešlo mnoho talentovaných závodníků a mistrů světa, včetně Daniho Pedrosy, závodníka, který sice na celkové vítězství v královské kubatuře MotoGP stále čeká, ale patří mezi absolutní špičku celého mistrovství světa a je neodmyslitelně spjat s černo-oranžovým motocyklem tovární stáje Repsol Honda.
Začátky
Narodil se 29. září 1985 v Sabadellu ve Španělsku. Už od čtyř let uměl jezdit na motocyklu s postranními kolečky, a v devíti se ve své premiérové sezoně umístil druhý v mistrovství Španělska v závodech minibiků. Titul se mu sice v další sezoně nepovedlo získat kvůli zdravotním problémům, přesto ale zaujal a roku 2001 se přesunul do mistrovství světa silničních motocyklů, přesněji do nejnižší kategorie do 125 kubických centimetrů. Zde už v první sezoně dokázal získat dvě pódiová umístění, v následující sezoně skončil celkově třetí, a když v roce 2003 tuto kategorii ovládl, o přesunu o kubaturu výš bylo jasno.
Nejmladším mistrem
I v "dvěstěpadesátkách" pokračoval v úspěšné spolupráci s týmem Telefonica Movistar Honda. Hned ve své první sezoně se mu podařilo šampionát ovládnout a stát se tak nejmladším mistrem světa v této kategorii všech dob. Přesto ještě s přesunem o třídu výš o rok počkal, v roce 2005 se stal znovu mistrem kategorie do 250 ccm a do Moto GP se k továrnímu týmu Repsol Honda stěhoval v sezoně 2006.
Korunním princem MotoGP
V královské kubatuře mistrovství světa už od začátku prokazoval svou rychlost a hned v prvním roce dokázal vyhrát dvě velké ceny. Hned o rok později už skončil druhý v celkovém hodnocení šampionátu. Druhé místo si následně ještě dvakrát zopakoval, k tomu přidal tři třetí místa a dvě čtvrtá z let 2011 a 2014. Na svůj velký úspěch v podobě zisku titulu mistra světa MotoGP ale stále čeká.