Lotus 98T

 

k 30. 12. 2014

PF 2015

Vážení nadšenci Lotusu, příznivci F1 a Colina Chapmana, přeji Vám do nového roku pevné zdraví, hodně radostných srazů sportovních aut a úspěchů jak v komerčním, tak i osobním životě.

Své PF 2015 jsem jako vždy propojil s tématikou Lotusu. Jde o snímek z posledního závodu sezóny v Abu Dhabi, kde měl na bocích sponzora EMC2. Jde též o metaforu použití slavného vzorce od Einsteina a stejnojmenné firmy v IT jako sponzora s geniálností zakladatele značky Lotus Colina Chapmana. Byl představitel tvrdé práce i chytrosti, kdy od nuly z garáže vybudoval světovou ikonu.

Právě z uvedených důvodů vznikl motiv postavit na jeho počest první český model formule 1, přičemž byl vybrán Lotus 98T jako typický představitel černozlatého zbarvení JPS.

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732 176 595,   Skype:   teamlotus1

 

k 15. 12. 2014

Lotus v sezoně 2014

Po loňském úspěchu, kdy Lotus skončil čtvrtý v poháru konstruktérů a vyhrál hned první závod sezóny byly velké naděje, že naváže podobnými výsledky i letos. Optimismus posilovalo i mimořádné řešení předního nosu, které bylo asymetrické a působilo sofistikovaným konceptem celého vozu. Tím typicky potvrzoval tradiční inovaci zakladatele značky Colina Chapmana, kterou válcoval své soupeře. Když se vůz poprvé objevil na pátečním tréningu v Austrálii, vzbudil hned velkou pozornost, jak odborníků, tak diváků.

Bohužel očekávanou slabinou byl motor od firmy Renault, který nezvládnul vývoj s ohledem na změnu pravidel pro zcela nové řešení s turbomotorem. Fakt byl potvrzen tím, že i dominantní Red Bull, který vybojoval poslední čtyři tituly v řadě se potýkal s plno problémy a náhle nestačil na své soupeře. Podobný osud potkal všechny zákaznické týmy Renaultu včetně Lotusu. Průběh se sezony byl tedy poznamenán tímto handicapem a útěchou je jen třikrát umístění na bodovaných pozicích.

Tým si však brzy uvědomil, že vylepšování motoru bude potřebovat více než rok a možná bude stačit jen na přiblížení k soupeřům, a proto zvolil strategii vyjednávat s Mercedesem, který zvládl řešení nejlépe, což dokazuje převažujícími vítězstvími a jasným bojem o titul. Podařilo se úspěšně domluvit smlouvu, a tak je velkou nadějí, že příští rok uvidíme Lotus opět na prvních pozicích.

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

k 30. 11. 2014

ÚAMK ukazuje, jak se hasí interiér

První český model formule 1 byl vyroben pro fanoušky rychlých kol, nadšence značky, ale také pro prestiž ukázat světu, že umíme udělat věc, kterou obvykle zajišťovaly jiné státy, zejména Japonsko. Příležitostně je hotové dílo vystavováno na různých výstavách a motoristických akcích, kde prezentujeme i firmy, které se staly partnery projektu.

Každá výstava má program a zábavu pro diváky s orientací na motorismus. Každý řidič se rád vrací bezpečně domů a většina podceňuje vznik požáru v autě. Právě proto jsme se rozhodli udělat ukázku a na ní demonstrovat jaké nebezpečí hrozí včetně rychlého šíření plamenů. Na obrázku je vidět následný zásah hasičů pro rychlé uhašení ohně a záchranu vozu, jak nejlépe je to možné. Díky tomu si mnozí diváci uvědomili užitečnost mít dobrovolně malý hasící přístroj v autě, který jim může zachránit život a snížit škody na voze. Naše anketa následně potvrdila, že většina z nich si po ukázce a vysvětlení opravdu zakoupila hasičák do svého auta.

Podobné akce lze vhodně spojit se zajímavostí pro lidi, podporu firem a prezentaci modelu. Pro všechny zúčastněné je to fajn zábava i radostný zážitek. Uvítáme náměty na firmy, které by měli zájem se zapojit na podporu výroby a propagaci modelu. Kontakt je na e-mail: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

k 15. 11. 2014

ÚAMK ukazuje, jak hoří interiér

Lotus z Čech stále překvapuje na různých výstavách nejen odbornou veřejnost, ale také zástupy laiků. Lidem se prostě líbí krásně zpracované autíčko s výborným lakem, jako když je na startu skutečného závodu. Jeho výroba však obnášela složitou přípravu včetně technologických vybavení.

Spojujeme vystavení s motoristickou akcí, která je tematicky zaměřena na určitou oblast. Jedna z nich se týkala bezpečnosti a nebezpečí požárů. Rozšíření plamenů překvapilo mnoho diváků a teprve při ukázce si uvědomili, jak stačí málo a život je ohrožen. Na obrázku je vidět hašení od profesionálních hasičů, které krotí plameny na doutnající zbytek. Naše anketa následně potvrdila, že většina diváků si ho po ukázce koupila hasící přístroj u nejbližšího stánku pozvaných firem. Samozřejmě mezi ně patří výhradně jen partneři projektu s modelem F1, kteří jeho výrobu podpořili, jinak by ani takový skvost nemohl vzniknout.

Podobné akce lze vhodně spojit se zajímavostí pro lidi, podporu firem a prezentaci modelu. Pro všechny zúčastněné je to fajn zábava i radostný zážitek. Uvítáme náměty na firmy, které by měli zájem se zapojit na podporu výroby a propagaci modelu. Kontakt je na e-mail: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

k 30. 10. 2014

ÚAMK ukazuje, jak hoří interiér

 

Model první české formule vyvolal pozitivní ohlas. Veřejnost i odborníci ocenili zajímavý nápad a využít české zdroje včetně technologických, materiální a lidských. Zapojení různých lidí a firem umožnilo postupně vytvořit prototyp, který příležitostně vystavujeme po CZ.

To je spojeno s motoristickou akcí a bohatým programem, který je zaměřen na zajímavé ukázky pro řidiče i veřejnost. Zároveň prezentujeme firmy, které jsou partnery projektu s formulí. Důležitým faktem na silnicích je bezpečnost a na ni jsme zaměřili praktickou předváděcí simulaci. Přihlížející mohli na vlastní oči vidět, jaký žár způsobí oheň v interiéru za velmi krátkou dobu. Na obrázku je vidět detail plamenů šlehající z okénka. Až in natura si lidé uvědomí, jaké nebezpečí tím hrozí při havárii a uznávají potřebnost hasícího přístroje jako standardní vybavení na cesty.

Podobné akce lze vhodně spojit se zajímavostí pro lidi, podporu firem a prezentaci modelu. Pro všechny zůčastněné je to fajn zábava i radostný zážitek. Uvítáme náměty na firmy, které by měli zájem se zapojit na podporu výroby a propagaci modelu. Kontakt je na e-mail: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

k 15. 10. 2014

ÚAMK ukazuje rychlost šíření požáru

Projekt s prvním českým modelem formule 1 umožňuje spojovat různé motoristické události, řidiče, širokou veřejnost a firmy. Díky tomu se pořádají zajímavé akce, vyvolal pozitivní ohlas. Veřejnost i odborníci ocenili zajímavý nápad a využít české zdroje včetně technologických, materiální a lidských. Zapojení různých lidí a firem umožnilo postupně vytvořit prototyp, který příležitostně vystavujeme po CZ.

V rámci toho je organizována nějaká motoristická akce s programem, kde umožňujeme prezentovat firmy, které pomáhali s přípravou. Zároveň to využíváme k předvádění ukázky jako obohacení. Vybrali jsme si simulaci požáru interiéru, aby lidé viděli, jak rychlou pastí se může stát automobil. Na obrázku jsou patrné plameny šlehající z okénka, které vytvářejí žár i na vzdálenost několika metrů. O to více je potenciálně tragická situace pro řidiče, který by uvízl při nehodě v autě a nastal požár. Těmito ukázkami chceme přiblížit nebezpečí a uvědomění si důležitosti na vybavenost hasícími přístroji, které mohou pomáhat zachránit život.

Podobné akce lze vhodně spojit se zajímavostí pro lidi, podporu firem a prezentaci modelu. Pro všechny zůčastněné je to fajn zábava i radostný zážitek. Uvítáme náměty na firmy, které by měli zájem se zapojit na podporu výroby a propagaci modelu. Kontakt je na e-mail: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

k 30. 9. 2014

ÚAMK předvádí přechod plamenů na dusivý kouř

Český model formule 1 je ojedinělou akcí fanoušků a nadšenců, kteří chtěli ukázat světu, že jí také umíme vyrobit. Díky podpoře firem a šikovných lidí se podařilo postupně vytoužené dílo. Výstavy umožňují prezentovat, jak to vypadá a spojujeme to se zábavným programem, který je orientován zejména pro motoristy.

Ve spolupráci s ÚAMK jsme chtěli předvést jak je vznik požáru uvnitř auta nebezpečný pro kohokoliv uvnitř, zejména při nehodě. Počáteční oheň brzy spotřebuje kyslík uvnitř vozu a přejde v neprůhledný kouř, který má dusivé účinky, jak je vidět na obrázku. Při reálné autonehodě se rychle ztrácí orientace a vzniká nebezpečí udušení. Určitou prevencí je mít hasící přístroj v dosahu řidiče, aby se zabránilo ihned ohnisku prvních plamenů a tím zachránili životy účastníků.

Podobné akce lze vhodně spojit se zajímavostí pro lidi, podporu firem a prezentaci modelu. Pro všechny zůčastněné je to fajn zábava i radostný zážitek. Uvítáme náměty na firmy, které by měli zájem se zapojit na podporu výroby a propagaci modelu. Kontakt je na e-mail: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

 

k 15. 9. 2014

ÚAMK předvádí rozšíření plamenů

projekt ojedinělého českého modelu formule 1 není jen o jeho vyrobení a ukázání světu, že to také umíme, ale o zapojení různých firem v motoristické oblasti. Díky tomu můžeme pořádat různé akce a zajistit předvádění zajímavých situací.

Jednou z nich je ukázka hoření interiéru jako simulace skutečné události pro představu co se děje a jak rychle se mohou plameny rozšířit. Jedině tak si každý řidič dokáže představit reálné nebezpečí, což vyvolává apel na prevenci a nepodceňování vybavenosti hasícího přístroje. Lidé obvykle podceňují plno událostí, ale až když na vlastní kůži mají svojí zkušenost, pak mnohdy vnímají situaci jinak. Na obrázku je krásně vidět, jak za velmi krátkou chvíli je požár všude.

Podobné akce lze vhodně spojit se zajímavostí pro lidi, podporu firem a prezentaci modelu. Pro všechny zůčastněné je to fajn zábava i radostný zážitek. Uvítáme náměty na firmy, které by měli zájem se zapojit na podporu výroby a propagaci modelu. Kontakt je na e-mail: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

k 30. 8. 2014

ÚAMK předvádí nebezpečí požáru v interiéru

Jsme hrdí, že v rámci projektu ojedinělého českého modelu formule 1, který spojujeme s firmami mající vztah k motorismu, organizujeme různé zajímavé akce nejen pro řidiče. Plno řidičů podceňuje možnost požáru v autě, ale až když na vlastní oči uvidí, jak rychle se šíří, uvědomí si nebezpečí vlastního života, což jejich dosavadní laxní přístup změní. Když jsme udělali ukázku, tak plno lodí bylo překvapeno, jak rychle se může stát neštěstí.

Nejde však jen o samotné plameny, ale také dusivý kouř, který je ještě rychlejší. Na obrázku je hezky patrné, jak zákeřně temný je oblak od hořících sedaček i plastů. V takové situaci snadno může člověk ztratit vědomí a mnohdy ve zmatku a tmě má problém odepnout pásy s následným otevřením dveří, aby unikl. Právě toto jsme chtěli prakticky ukázat motoristů, aby si uvědomili značné nebezpečí.

Podobné akce lze vhodně spojit se zajímavostí pro lidi, podporu firem a prezentaci modelu. Pro všechny zůčastněné je to fajn zábava i radostný zážitek. Uvítáme náměty na firmy, které by měli zájem se zapojit na podporu výroby a propagaci modelu. Kontakt je na e-mail: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

k 15. 8. 2014

ÚAMK předvádí vznícení interiéru

Jak jsme zmínili, projekt ojedinělého českého modelu formule 1 spojujeme s firmami, které mají vztah k motorismu a organizujeme různé akce pro řidiče. Kromě zviditelňování spolupracujících firem, též pořádáme užitečné ukázky. Právě proto je zajímavá spolupráce ÚAMK, kde se povedlo pro veřejnost reálně simulovat, jak to vypadá, když se vznítí interiér.

Lidé si mnohdy neumí představit, co se děje, když nastane požár uvnitř auta a hlavně, jak rychle se šíří. Řekli jsme si, že ani tisíce školení nebo video nedokáže tak vystihnout realitu a rozhodli jsme se udělat praktickou ukázku. Sehnali jsme skutečné auto z vrakoviště, zapálili hadr a hodili ho dovnitř auta. Okamžitě se začaly šířit plameny.

Podobné akce lze vhodně spojit se zajímavostí pro lidi, podporu firem a prezentaci modelu. Pro všechny zůčastněné je to fajn zábava i radostný zážitek. Uvítáme náměty na firmy, které by měli zájem se zapojit na podporu výroby a propagaci modelu. Kontakt je na e-mail: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

k 30. 7. 2014

Projekt modelu a spolupráce s firmami

Projekt ojedinělého českého modelu formule 1 spojujeme s firmami, které mají vztah k motorismu a organizujeme zajímavé akce, kde se zviditelňují. Jednou z nich je i ÚAMK s podporou bezpečnosti, kde jsme konkrétně simulovali situaci vznícení motoru, což se občas stává v běžném provozu. Chtěli jsme lidem přiblížit, co se děje a naučit je správný způsob postupu.

Již jsme zmínili, že zásadní chybou je otevření kapoty. Naopak je důležité jí jen mírně pootevřít a malou skulinkou vsunout hasící přístroj s následným spuštěním. To umožní malý přísun kyslíku a zvýší účinnost hašení.

Podobné akce lze vhodně spojit se zajímavostí pro lidi, podporu firem a prezentaci modelu. Pro všechny zůčastněné je to fajn zábava i radostný zážitek. Uvítáme náměty na firmy, které by měli zájem se zapojit na podporu výroby a propagaci modelu. Kontakt je na e-mail: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

k 15. 7. 2014

ÚAMK předvádí správné hašení motoru

 

Vzhledem k tomu, že většina diváků nevěděla, jak se zachovat v situaci, když by jim opravdu hořel motor u jejich auta, tak se o to více potvrzuje užitečnost konané akce. Důležité je, aby se kapota nad motorem zvedla jen nepatrně a do vzniklé mezery vsunula výpusť hasícího přístroje s následným zmáčknutím. Jedině tak lze docílit, že pronikne k ohnisku plamene jen minimum kyslíku, tím se zamezí rychlému rozšíření požáru a navíc při hašení pomáhá minimalizovaný prostor k rychlému udušení ohně.

V rámci modelu formule 1 Lotus 98T, který bych vyroben v Čechách, spojujeme jeho výstavu s různými akcemi, které přináší zajímavosti pro motoristy. Tím též umožňujeme zviditelnit různé firmy, které v této oblasti přináší potřebný servis pro řidiče odlišných značek vozů. Pokud jste firma, která svým profilem splňuje tento požadavek, můžete nám napsat a zvážíme vzájemnou spolupráci. Uvítáme i podporu na vyrobení součástí k modelu dle možných technologií. Kontakt je na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

 

k 30. 6. 2014

ÚAMK organizuje ukázky hašení motoru

 

Dle zmínky níže aktivně spolupracujeme s různými firmami a pořádáme zajímavé akce pro motoristy, v rámci nichž vystavujeme i první český model formule 1. Máme zájem se aktivně spolupodílet na událostech, které přináší zajímavosti nebo oživují výstavy či regionální akce. Zapojujeme firmy, kde se mohou zviditelnit a následně nás podpořit ve výrobě dílů na model formule.

Při ukázce hoření motoru byli přihlížející vyzváni, jak by to řešili a bohužel se potvrdila obvyklá chyba. Klasickou reakcí bylo zvednutí celé kapoty a hasit, ovšem to je nebezpečné, neboť více kyslíku by rozšířilo agresivitu plamenů, přičemž auto by pak nešlo zachránit. Jako důkaz jsme to demonstrativně předvedli na obrázku.

Právě takové akce rádi podporujeme a spojíme s modelem. Můžete psát náměty, co bychom mohli pořádat a jaké firmy zapojit. Uvítáme i podporu na vyrobení součástí k modelu dle možných technologií. Kontakt je na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

 

 

k 15. 6. 2014

ÚAMK organizuje ukázky požárů vozidel

 

V rámci projektu na vyrobení prvního českého modelu formule 1 probíhá spolupráce s ÚAMK, která má velký vztah k motorismu. Nedávná akce umožnila návštěvníkům vidět praktickou ukázku, jak to vypadá, když hoří motor automobilu. To je nebezpečná situace pro každého řidiče a tak je vhodné kromě doporučeného postupu hašení vidět i reálný průběh. Díky zajištění vraku byla nejdříve záměrně zapálena oblast motoru, což ukazuje obrázek.

Jelikož model formule má spojitost s motorismem je vhodná spolupráce s různými firmami v této oblasti. Uvítáme i další subjekty, se kterými můžeme spojit vzájemnou aktivitu, výstavu atd. V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

k 30. 5. 2014

ÚAMK podporuje bezpečnost a Lotus

Motoristická akce s ÚAMK přiblížila veřejnosti bezpečnost formou ukázky hasičů při zásahu u fiktivní nehody. Lidé si tak prakticky mohli ověřit, jak rychlé a profesionální vystřihávání zraněného z vozidla může přispět k záchraně života. Zájem byl natolik velký, že se musela předváděcí ukázka organizovat dvakrát ve stejný den.

Tento web je o prvním českém modelu formule 1 a tak zmiňujeme i akce, kde je průběžně vystaven nebo o firmách, které projekt podporují.

V rámci spolupráce s ÚAMK plánujeme plno akcí, kde si motoristé užijí hodně zážitků a radosti.

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

 

 

k 15. 5. 2014

Projekt Lotus a ÚAMK

logo ÚAMK

Akce s ÚAMK nazvaná “Den otevřených dveří nejen pro motoristy“ byla jednou z mnoha, která spojuje projekt „První český model formule 1“. Volba padla na Lotus 98T, tedy poslední černozlatý vůz z roku 1986, který je vystavován společně s různými firmami na motoristických akcích včetně historických závodů F1.

V Českých Budějovicích proběhl bohatý program, kde si návštěvníci mohli vyzkoušet otočný simulátor napodobující havárii vozu s přetočením přes střechu auta, tak i nárazový simulátor simulující náraz vozidla ve 30km rychlosti do pevné překážky, a také jízdu na trenažérech motocyklu a automobilu.

V rámci spolupráce s ÚAMK plánujeme plno akcí, kde si motoristé užijí hodně zážitků a radosti.

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595   Skype: teamlotus1

 

 

 

k 30. 4. 2014

 


ÚAMK podporuje motoristy a F1

Projekt na vyrobení prvního českého modelu formule 1 má blízký vztah k motorismu a tím i na firmy v oboru, se kterými různými způsoby spolupracuje. Analogicky jsou podporovány mediálně ke vzájemné prospěšnosti a organizují se rozmanité akce pro veřejnost.

Jednou z nich je každoročně “Den otevřených dveří nejen pro motoristy“, která se bude konat v areálu ÚAMK v Českých Budějovicích, Karolíny Světlé 2238, v sobotu 14.6.2014 od 10:00 do 16:00 hodin, na kterou tímto zveme. Zároveň připomínáme, že právě ÚAMK byla též organizátorem příjezdu ex-pilota formule 1 Michaela Schumachera do Prahy v roce 2013.

Návštěvníci chystané akce využít bohatého programu k zážitkům a zábavě, což je vhodné i pro celé rodiny. Bude možnost vyzkoušet si jak otočný simulátor ÚAMK napodobující havárii vozu s přetočením přes střechu auta, tak i nárazový simulátor simulující náraz vozidla ve 30km rychlosti do pevné překážky, a také jízdu na trenažérech motocyklu a automobilu.

Zpestření akce je praktická ukázka hasičů i záchranářů, kteří budou vyprošťovat osoby z vozidla při simulované havárii a zdolávat požár hořícího vozidla. Ze strany výrobců aut jsou partnery Škoda a Mercedes-Benz, kteří představí své aktuální novinky. Perličkou bude možnost vyzkoušet si i jízdu v elektromobilu poskytnutém společností E.ON. Uvidíte práci psovodů Městské policie a program doplní i mnoho dalších partnerů, kteří zde budou prezentovat své výrobky nebo služby, čímž mile podporují tuto akci a podílí se na její uskutečnění.

Jak je z bohatého programu patrné, tak každý motorista jistě ocení bezplatnou kontrolu technického stavu svého vozidla. To přímo vybízí přivést sebou své čtyřkolové miláčky a zpříjemnit si víkend. Navíc příjemnou atmosféru sobotního dne zpestří nejen program pro děti na dopravním hřišti, ale i další zábavný program v areálu pro všechny návštěvníky. Vyzkoušet si budete moci např. obří BUNGEE TRAMPOLÍNY 4 IN 1, CRAZY TRIKER, což je tříkolová šlapací vozítka a nebo MOTOKOÁRY.

To ještě není vše, neboť bude připraveno i několik hodnotných cen v podobě předmětů a služeb poskytnutých našimi partnery, o které budeme losovat na závěr našeho dne otevřených dveří.

Přejeme hodně zážitků a motoristické radosti

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732176595 Skype: teamlotus1
 

 

k 15. 4. 2014

 


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, máme již hotové všechny výkresy dílů v 2D a 3D včetně sestav a tím i kompletní dokumentaci dílů zvoleného modelu. U všech částí jsme kladli důraz nejen na věrohodný tvar pro špičkové zachování věrohodnosti s originálem, ale též nejlepší možné napojení dílů, aby bylo možné model co nejlépe sestavit a to s ohledem na zachování čistoty napojení. Zvolili jsme napojovací místa a řezy dílů, tak, aby se minimalizovala pracnost s případným kytováním i broušením. Zároveň s tím, i tuhost dílů, aby vše pevně drželo a nebyly namáhány při manipulaci s modelem k případné deformaci či zlomení.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

k 31. 3. 2014

 


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, dokončili jsme virtuální sestavy ve 3D, rozložili je na dílčí části a rozkreslujeme výkresy v 2D. Zachováváme velkou pečlivost, aby součástky odpovídali již existujícím sestavám a jejich následná virtuální plovatelnost plně odpovídala ekvivalentu původního rozložení. Chceme usilovat o skvělý a věrohodný model formule, přičemž věnujeme řádnou pozornost detailní práci na vybraných dílech. Zároveň promítáme úvahu, kde bude vhodné díly napasovat na sebe, aby styčné plochy dobře drželi a nenarušili výslednou estetiku modelu. Adekvátně tomu volíme místa, kde bude možné lépe kytovat a brousit.


V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

k 15. 3. 2014

 


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, postupně jsme Vám ukázali různé výkresy, kde jsme chtěli vizuálně přiblížit pečlivost detailních podkladů před samotnou výrobou. Považujeme za důležité nejdříve zpracovat skvěle podklady, dosáhnout identické zmenšeniny a tím se utvrdit, že výsledný model bude pomyslně dokonale přesný. To nám pak umožní lépe stanovit varianty rozložení na díly s ohledem na možnost sestavení i jejich vyrobení dle možných technologií.


V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

k 28. 2. 2014

 


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, pokračujeme ve vizualizaci sestav v 3D a jejich natáčení, abychom prozkoumali, že je detailně podchycena každá část věrohodně dle originálu. Díky tomu je možné poměřovat proporce a zachycovat věrohodný tvaru, který zpečetí přesnost modelu. Na obrázku je vidět převodovka včetně zadních závěsů ze zadního pohledu. Zde můžete posoudit, jak přesný důraz jsme kladli na tvorbu podkladů ještě dříve, než se začala výroba jednotlivých dílů v primární podobě, tedy master dílů.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

k 15. 2. 2014

 


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, postupnou vizualizací v 3D jsme natáčeli sestavy, abychom prozkoumali, že je detailně podchycena každá část věrohodně dle originálu. Zároveň jsme poměřovali proporce a zachycení věrohodného tvaru, který zpečetí přesnost modelu. Na obrázku je vidět převodovka včetně zadních závěsů z dolního pohledu jako pod vozem. Zde můžete posoudit jak přesný důraz jsme kladli na tvorbu podkladů předtím než se zahájila výroba jednotlivých dílů v primární podobě, tedy master dílů.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

k 31. 1. 2014

 


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, rozkreslením dílů v 2D a 3D jsme začali vytvářet sestavy v prostorové vizualizaci, abychom přiblížili virtuální pasovatelnost a zároveň ověřili, že výsledné tvary odpovídají reálnému vozu vybrané formule. Na obrázku vidíte sestavu zadních závěsů s převodovkou, které ukazují povedenou seskupenou zadní části modelu. Zde můžete posoudit jak detailní a pečlivé zpracování předcházelo k vyrobení ojedinělého modelu v českých podmínkách.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1

 

k 15. 1. 2014


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, přinášíme první článek o modelu v novém roce 2014 a těšíme se na pokračování v realizaci, ale případně i na Vaše ohlasy. Ačkoliv formulová sezona ještě nezačala a všechny týmy teprve připravují svoje zbraně, my už makáme naplno. Na výkresech vypadají všechny součástky ideální, ale až jejich zhmotnění ukáže, jak se povedly dle očekávání. Tím vznikly vzorové master díly, podle kterých posuzujeme nejlepší možný postup jak je vyrobit za použití různých technologií. Tato fáze kopíruje klasickou reálnou přípravu jako u velkých podniků včetně zvažování materiálu. To bude i hlavní výzva pro tento rok k docílení prototypu.


V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz


Jaroslav Vehrle – autor projektu


Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

k 30.12.2013


 

Vážení nadšenci Lotusu, příznivci F1 a Colina Chapmana, přeji Vám do nového roku pevné zdraví, hodně radostných srazů sportovních aut a úspěchů jak v komerčním, tak i osobním životě.
Své PF 2014 jsem propojil s tématikou Lotusu, tedy nejde o bizardní fotku ze hřbitova, ale účelové vybrání hrobu Colina Chapmana, kde odpočívá geniální zakladatel námi obdivované značky. Jeho nadčasové inovace dobily sportovní úspěchy a slávu pro Lotus, zejména v F1. Je též představitel tvrdé práce i chytrosti, kdy od nuly z garáže vybudoval světovou ikonu. Po mém osobním pozvání na oslavu 60. letého výročí značky v UK, jsem nemohl minout jeho pietní místo a tím si splnit jeden z mých životních snů.
 

Právě z uvedených důvodů vznikl motiv postavit na jeho počest první český model formule 1, přičemž byl vybrán Lotus 98T jako typický představitel černozlatého zbarvení JPS.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595, Skype: teamlotus1
 

k 15. 12. 2013


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, přinášíme Vám další nákres, tentokrát z úhlu na přední a pravou část vozu, na kterém je věrohodné vyobrazení dle originálu v 3D. Snažíme se o maximální počítačovou simulaci, která by přiblížila požadovaný tvar, aby byl výsledný model co nejvěrnější a tím i povedenou zmenšeninou, aby uspokojil nejnáročnější sběratele modelů a nadšence do Lotusu. Výraznou pečlivost a smysl pro detail považujeme za samozřejmost, neboť chceme mít nejpovedenější model tohoto typu na světě. Dle dosavadního srovnání s konkurencí k tomu pomalu směřujeme. Sami můžete vnímat, jakou důslednou přípravu věnujeme podkladům s nemalým úsilím práce. Využíváme též špičkovou moderní IT techniku, za kterou vděčíme firmě CZC.CZ, které mnohokrát MOC děkujeme za podporu.

 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

 

Jaroslav Vehrle – autor projektu

 

Tel.: 732 176 595, Skype: teamlotus1
 

k 30. 11. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, na dalším nákresu můžete vidět přesné vyobrazení zadní části vozu s mírným nadhledem, přičemž důraz je na věrohodné zpracování vůči originálu. Čím více se podaří ztvárnit dokonalé nákresy v počítači, tím více lze zajistit, že model bude povedený a věrohodný, což uspokojí i ty nejnáročnější sběratele, natož nadšence do Lotusu. Z 3D vizualizace je jasně patrné s jakou pečlivostí a přesností přistupujeme k vyrobení modelu. Tato příprava podkladů obnáší obrovské úsilí práce. K tomu je též nutná špičková moderní IT technika, za kterou vděčíme firmě CZC.CZ, které mnohokrát MOC děkujeme za podporu.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595, Skype: teamlotus1
 

k 15. 11. 2013


 

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, na dalším nákresu můžete vidět přesné vyobrazení přední a boční části vozu, přičemž důraz je na věrohodné zpracování vůči originálu. Jedině takto dokonalé podklady mohou zajistit, že model bude perfektní, krásný a dílo se povede ke spokojenosti sběratelů i nadšenců Lotusu. Z nákresu je též vidět jak pečlivě přistupujeme k vyrobení modelu a jen příprava těchto podkladů zabere šíleně úsilí i práce. Zároveň je nutná náročná a drahá technika, za kterou vděčíme firmě CZC.CZ a ještě jednou jí tímto MOC děkujeme za podporu.

 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

 

Jaroslav Vehrle – autor projektu

 

Tel.: 732 176 595, Skype: teamlotus1

 

k  30.10.2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, vyjádřili jsme velké poděkování firmě CZC.CZ za velkou podporu našeho českého projektu pro vyrobení první formule 1. Jak můžete vidět na výkresech, tvar vozu obnáší opravdu náročnou výzvu, aby se vůbec dosáhlo věrohodnosti. Zároveň můžete posoudit, jak pečlivé podklady byly použity na počátku vývoje.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

 

k 15. 10. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, s ohledem na velkou náročnost přípravných prací, návrhu dílů ve 3D a nutnosti používat špičkové počítačové vybavení bychom chtěli VELMI poděkovat za skvělou odbornou podporu a spolupráci firmě CZC.CZ. Kromě toho, že dodala veškerou potřebnou techniku pro kreslení dílů, projevovala skvělou spolupráci a pomoc během celého projektu. Za tuto nesmírnou pomoc, ochotu a projevenou důvěru firmě CZC.CZ bych velmi rád poděkoval jmenovitě obchodnímu řediteli panu Matějkovi, který nám věřil ještě v době, kdy projekt byl pouze na začátku a mohl mít plno pochybností, zda se nám to vůbec povede. Tímto bych rádi vyzvali každého, aby při zvážení koupě nového PC, notebooku, mobilu nebo jakékoliv komponenty u firmy CZC.CZ, která si jistě zaslouží ocenit jejich pomoc tomuto ojedinělému projektu, jehož cílem bylo vyrobit první český model novodobé formule 1. Jsme nesmírně šťastní, že s jejich pomocí se nám to povedlo.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

 

k 30. 9. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, minule jsme představili našeho partnera projektu firmu CZC.CZ , protože jak si asi dovedete představit, tak nákresy a tvorba dílů ve 3D jsou nejen náročné na lidský um, ale také na špičkové vybavení počítačové techniky, zejména grafické karty, rychlého procesoru, velké paměti, prostorného monitoru atd. To obnáší nejen výkonné a drahé vybavení, ale i podporu. Tato fáze byla zvládnuta zejména díky firmě CZC.CZ, která dodala veškeré potřebné špičkové počítačové vybavení a díky její pomoci, jsme byli schopni vše zvládnout s brilantní přesností. To dosvědčuje i fakt, který potvrdilo samotné lisování dílů z forem, protože se dařilo maximalizovat jejich životnost do produkce kolem 30 ks dílů na 1 formu.

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

 

k 15. 9. 2013


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, dle dosavadního popisu, jak model vznikal, co obnášela příprava technologie i výroby je jasné, že to vše nebylo zadarmo. Naopak, náklady byly značné, a proto by se takovýto projekt neobešel bez partnerů, tedy podporujících firem. Nadešel čas, abychom je postupně představili. Jednou z významných firem, které moc děkujeme za podporu je CZC.CZ Jde o ryze českou firmu, která má internetový obchod na počítače, notebooky, tablety, komponenty, chytré telefony, TV a elektroniku. V sortimentu mají přes 20.000 druhů produktů s vlastními sklady a pobočky po celé ČR, dodání zboží je ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. Jejich regionální prodejny jsou v Praze, Příbrami, Brně, Č. Budějovicích, Liberci, Plzni a Ostravě.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

 

k 31. 8. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, jak jsme popsali úspěch výroby a dosažení co největšího počtu kvalitních dílů z každé formy začínám již návrhem dílu v PC. Z tohoto důvodu se musí každý díl nakreslit samostatně jako výkres a pak z něj udělat virtuální 3D model v PC. Následně se dávají k sobě vybrané 3D díly a tvoří se kompletní sestava určité části vozu například zavěšení kol , motoru nebo křídla. Od toho se pak odvíjí návrh tvaru, jeho rozdělení na více částí a v předstihu promýšlí, jaký bude důsledek na tvar formy a potenciální rizika jejich deformace po každém vylisovaném kusu. Je to skoro alchymie technologií, konstrukční a grafická kombinace.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

 

 

k 15. 8. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, z popsaných důvodů je tedy téměř nejdůležitější, jak bude potřebný tvar vyroben a úspěch minimalizace opotřebení forem na prodloužení počtu dílů z nich už začíná samotným návrhem dílu či sestavy u počítače. Nejde jen o to, díl nakreslit, ale rozvrhnout z kolika dílů se patřičná část vyrobí, aby byl celek tvarově věrohodný k originálu formule a model tak byl opravdovou zmenšeninou a zároveň byl technologicky nenáročný na výrobu s minimálními náklady. Zohledňuje se počet forem na díl, počet záporných lomů a rizika při opotřebení versus celková kompletovatelnost stavebnic. Když se podaří vyrobit díly s rozptylem + / - 2 díly na celou stavebnici je to skoro zázrak. Prakticky řečeno dojde k tomu, že 2 stavebnice budou nekompletní, protože některé díly se již z forem nepodařilo kvalitně vylisovat.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

 

k 31. 7. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, kromě samotného vyrobení dílů z forem je tedy velmi důležitá fáze přípravy výroby, zejména volby jak díl vůbec bude složen. Některé tvary se musí předem promyslet buď v celku z důvodu minimalizace materiálu, neboť resin je relativně drahý a zároveň eliminovat počet záporných lomů. Z tohoto důvodu se stává, že díl je třeba tvořen ze 2 nebo 3 částí ne proto, že bychom to neuměli vyrobit v celku, ale z důvodu aby forma vydržela co nejvíce výlisků. To je samozřejmě kompromis mezi náklady na 3 formy a rizikem, že z 1 formy es udělá třeba jen 7 dílů a kromě renovace se musí udělat 3 formy zcela nové, aby byl potřebný počet na 30 kusovou sérii formulí.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1

 

k 15. 7. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, podle popsaného postupu se tedy vyrobí z každé formy maximální počet dílů, které ještě dosahují kvalitu a pak se tvoří pasovatelnost na komplexní stavebnici. Je logické, že celkový počet stavebnic se odvíjí podle nejmenšího počtu dílů z jedné formy. Například levých ramen na kola se podaří udělat 26 a pravých 27, tím je jasné, že stavebnic může být uděláno jen 26 a zbytek je navíc jako náhradní díl nebo na případné budoucí použití v případě, že by se vyráběla další série. Obvyklý počet dobře udělaných dílů je mezi 20 a 30 díly podle tvaru, přičemž většina z nich začíná být špatná okolo 25 kusů.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

 

k 30. 6. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, obvykle po renovaci forem dochází k procesu, kdy se z ní vyrábí opakovaně díly až do té doby, dokud jsou kvalitní a ve správném tvaru. Jakmile vyleze první špatný díl, už se forma nedá použít ani na renovaci, díl se zahodí a forma také. Takto se pokračuje pro každý díl samostatně a odkládají se dle druhu do třídících krabiček. Jak je patrné z každé formy tedy vyleze odlišný počet dílů, z čehož jednoznačně vyplývá, že předem existuje omezená kompletovatelnost všech stavebnic.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

k 15. 6. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, počet kusů vyrobených z forem z resinu je mnohdy závislý nejen na velikosti, ale spíše na samotném tvaru, tedy hlavně na záporných lomech. Z toho plyne, že čím více je záporných lomů na dílech v protikusu formy, tím příslušná forma vydrží méně respektive počet kvalitních dílů z ní se snižuje. Pak tedy dochází k různému počtu dobře vyrobených dílů z každé formy, čímž vzniká nekombinovatelný nadbytek pro stavebnici. Navíc během odlévání se při určitém počtu dílů musí forma vyčisti, mírně zrenovovat a pokračovat až do pomyslného zničení, respektive přijatelného opotřebení, ze které ještě vyleze správně tvarovaný díl.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1

 

 

k 31. 5. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, ačkoliv se může zdát, že odlévání dílů bylo jednoduché jako pouhé vylití hmoty do forem, tak realita byla odlišná. Tato technologie totiž sebou nese mnoho specifik. Jednak je dopředu již jasné, že forma vydrží jen určitou dobu a nelze jí použít věčně. Prvním důvodem je samotná struktura hmoty, která je velmi citlivá na světlo a dochází k dílčím deformacím. To znamená, že pokud by se z formy udělalo například 10 ks, pak vyčistila, dala do skladu a za rok vytáhla s tím, že se udělá dalších 10 ks, je to omyl. Na materiál totiž působí vnější vlivy jako teplo, změna vlhkosti, světlo a přirozeně čas pracuje proti. Důsledkem je postupná deformace, která by způsobila nepřesný tvar dílu. Z tohoto důvodu bylo nutné vyrobit takový počet kusů, na kolik forma stačí do zničení.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

 

k 15. 5. 2013


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, když jsme dodělali formy na všechny díly formule, přistoupili jsme k jejich reálnému vyrobení. Dominantně jsou převážně z resinu, což je náhradní technologie oproti vstřikolisům a cenově dostupnější, zejména pro malou sérii jako je ta naše, neboť jde o limitovanou edici k 60. letému výročí značky Lotus. Přitom vlastnosti resinu jsou téměř stejné jako u klasického plastu, dají se dobře brousit, stříkat a kytovat.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz

Jaroslav Vehrle – autor projektu

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

 

 

k 30. 4. 2013


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, po té co jsme vyrobili master díly na všechny části formule 1 a po kontrole stvrdili jejich správnost rozměrů, tvaru i představě k pasovatelnosti jsme začali připravovat formy. Pro každý díl musela být udělána samostatná forma, přičemž byl důraz na pečlivou přesnost, aby se budoucí výlisky nelišily od originálních master dílů. Stačila by malá chybička a už by mohlo být něco křivě nebo špatně pasovatelné. Této fázi jsme opět věnovali velmi hodně času, protože bylo nutné udělat základní podobu, od které se odvine úspěch celého modelu. Díly různým velikostem a tloušťkám dílů, to vyžadovalo odlišný přístup ke každému z nich. Zároveň jsme museli přizpůsobit adekvátní technologii podle tvaru budoucího dílu.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

 

 

k 15. 4. 2013


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, jakmile jsme vyřešili potřebnou technologii a různé související problémy včetně vhodně zvolených materiálů pro jednotlivé díly, zahájili jsme dlouhou fázi pro vyrobení prvních master dílů. Skupiny dílů byly z odlišných materiálů a tak postup i samotný proces výroby byl jiný, což vyžadovalo individuální a pečlivý přístup ke každému dílu samostatně. Postupně se dařilo pracně dokončovat každý kousek, který jsme odkládali do různých krabiček dle budoucích podsestav. Po úmorném dokončení všech částí jsme měli takovou radost, že jsme nad nimi proseděli celé hodiny a těšili se z povedeného díla. Nedočkavostí jsme je dávali k sobě a simulovali postupný tvar. Zároveň jsme pečlivě kontrolovali, zda jsou dodrženy rozměry dle výkresů, jestli je adekvátní tloušťka u vybraných dílů, zejména uchycení kol, volantu a dalších drobných dílů.


V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tel.: 732 176 595 Skype: teamlotus1
 

k 4. 4. 2013

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, po malé vsuvce, kdy jsme mimořádně reagovali na vítězství Lotusu v úvodním závodě nové sezony 2013 se vracíme k tématu našeho projektu. Když jsme dokončili pečlivou kontrolu všech dílů ve virtuální pasovatelnosti modelu s případnou úpravou, tak jsme zahájili výrobu master dílů. Šlo tedy o reálnou proměnu výkresu do fyzického kusu. Tato fáze byla velmi náročná a mnohdy spojená s řešením technologie pro splnění požadavku. Rovněž probíhala volba materiálu s ohledem na opracovatelnost, docílení požadovaného tvaru a budoucích vlastností dílů.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

732 176 595

 

k 24. 3. 2013


Vážení nadšenci Lotusu, stále v srdcích oslavujeme vítězství Lotusu, neboť tolik let trvalo, než se slavná značka vrátila do F1 a navíc se konečně podařilo udělat auto, které může bojovat s velikány jako Ferrari. I když v druhém závodě skončil Lotus na šestém a sedmém místě, přejeme si, aby legendární značka Lotus navázala na slavnou historii a bojovala znovu o titul, protože od roku 1978 by si ho určitě zasloužil.
 

Výzvou pro nadšence Lotusu je mít ve sbírce i náš model 98T, který reprezentuje tradiční černozlaté zbarvení JPS v její úspěšné éře. V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

k 17. 3. 2013


Vážení nadšenci Lotusu, právě prožíváme skvělý den, protože Kimi vyhrál úvodní závod formule 1 v nové sezóně 2013 a připsal tím do statistiky 81 vítěztví značce Lotus. Nelze tuto radostnou událost nezmínit i v našem příspěvku o modelu, neboť cokoliv o úspěchu značky Lotus prochází naším srdcem. O to více si můžete dopřát radost s naším modelem Lotus 98T, který reprezentuje tradiční černozlaté zbarvení se sponzorem JPS a bude Vám připomínat slavnou historii britské automobilky.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

 

 

k 6. 3. 2013


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, jakmile jsme rozkreslili všechny díly, čekalo nás jejich virtuální seskládání na počítači, kde jsme též viděli zvětšeně případné nesrovnalosti. Podle toho jsme upravili dané díly tak, aby na sebe ladně navazovaly. Postupně jsme tak prošli veškeré části vozu, přičemž jsme kladli důraz na dodržování věrohodného tvaru formule podle originálu.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

 

 

k 16. 2. 2013


Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, před 3 lety vzniklo z nadšení rozhodnutí postavit první model formule 1 v ryze českých podmínkách. Tehdy nebylo žádné finanční zázemí a tak se postupně tvořilo vše v „garážových“ podmínkách. Nejprve jsme sehnali různé fotky vozu a přesné rozměry, ze kterých jsme tvořili základní proporci auta a následně rozkreslovali celkové tvary. V návaznosti jsme začali kreslit jednotlivé části vozu a rozkládali je na jednotlivé díly. Vše bylo ve 2D a v 3D, čímž se získávala i postupná vizualizace modelu ve správném měřítku 1:20.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

 

k 10. 2. 2013

Představení projektu

Vážení nadšenci F1, příznivci Lotusu a sběratelé modelů, právě jste vstoupili do sekce stránek, která se bude trvale zabývat ojedinělým projektem první české formule 1. Téměř každý zná krásný závodní vůz v černozlatém zbarvení dle sponzora John Player Special, který se proháněl ve velkých cenách F1. Od roku 1972 se až na několik výjimek stalo JPS tradičním zbarvením anglického Lotusu. Poslední vůz, který takto závodil byl Lotus 98T v roce 1986 s legendárním jezdcem Ayrtonem Sennou. Právě tento vůz jsme se rozhodli vyrobit jako model v měřítku 1:20 a to ryze v českých podmínkách. Postupně Vás seznámíme jak vše vzniklo, včetně technologií a vývoje.
 

V případě zájmu o model, upřesňující informace nebo o spolupráci nás můžete kontaktovat na e-mailu: Lotus98T@seznam.cz
 

Jaroslav Vehrle – autor projektu
 

Tento web používá na poskytovaní služeb, personalizaci reklam a analýzu návštevnosti soubor cookie. Návštěvou webu s tím souhlasím. Další informace

V pořádku